Избрани Новини

AVON: „Сложи си обица на ухото! Нека заедно спрем домашното насилие!“

По данни на „Алианс за защита срещу домашното насилие“ през последната година се увеличава броя на жервтите от домашно насилие

На специална пресконференция в столичния клуб “Ялта” AVON България даде старт на тазгодишното издание на благотворителната кампания „Говори открито срещу домашното насилие”. Инициативата залага на смела и откровено стряскаща визия, с която AVON се стреми да шокира и привлече внимание към проблема. Посланието на кампанията  „Сложи си обица на ухото! Нека заедно спрем домашното насилие!” призовава обществото да покаже непримиримост към проявите на насилие и да говори открито за тях. Новият благотворителен продукт – обици „Нови възможности за жените“, са в центъра на кампанията, подкрепяна от Деси Бакърджиева, Теодора Духовникова, Мона Недева, Орлин Павлов и Калин Врачански. Набраните средства от кампанията през 2014 г. ще бъдат дарени на партньора на „Говори открито“ – „Алианс за защита срещу домашното насилие”.

Посланикът на кампанията тази година – Деси Бакърджиева – засне специална фото сесия, в която показва истинското лице на домашното насилие. Новата й роля на жертва в рамките на „Говори открито срещу домашното насилие” цели да провокира обществото и да извади на показ действителността, с която се сблъсква една на всеки четири българки.

„Това е кауза, която ме вълнува силно. Не толерирам по никакъв начин насилието и смятам, че това е нехуманна форма на поведение. Никой не заслужава да бъде обиждан и унижаван Всички ние трябва да си сложим обица на ухото, че домашното насилие не е проблем, който ще изчезне просто ей така. Трябва да научим урока си, че само, ако всички се ангажираме с решаването му и престанем да мислим сякаш това е нещо, което никога не може да се случи на нас, само тогава той може да бъде трайно преодолян”, каза Деси Бакърджиева.

„Действителността е шокираща и ако трябва и ние да бъдем шокиращи, за да я променим – готови сме да го направим. Време е всички да си сложим обица на ухото и да разберем, че само с обединени сили можем да сложим край на домашното насилие. Обществото трябва да се обедини срещу проблема и да работи дългосрочно и последователно за разрешаването му. Тази година всички набрани средства ще бъдат дарени на кризисен център за жени и деца пострадали от домашно насилие в Димитровград“, коментира Деница Желязкова, мениджър PR и реклама на AVON за регион Балкани.

 Председателят на Алианса г-жа Геновева Тишева на свой ред сподели най-новите тревожни данни, с които организацията разполага – тенденцията в Европа показва, че вече всяка трета жена е жертва на тормоз – или 33% от жените над 15-годишна възраст.  В България този процент засега все още е 23%, като според специалистите стойностите са по-ниски, защото малко хора са готови да го признаят и да потърсят помощ. От друга страна 29% от жените в България в детството си са преживели поне една от трите форми на насилие - физическо, сексуално или психологическо. Има ясно изразена тенденция за упражняване на по-тежки форми на насилие, а също така и насилие срещу деца, насилие срещу възрастни хора от техни деца - все тенденции, проявили се от миналата година насам.

 Като част от кампанията в средата на юли на Facebook страницата на AVON България https://www.facebook.com/avonbulgaria ще стартира и дигитална апликация. С нея AVON призовава всеки да се включи в инициативата, като сподели своя снимка с благотворителния продукт и покани приятелите си да направят същото.

 За да подкрепите кампанията, поръчайте благотворителен продукт от синята серия на AVON. 100% от приходите от продажба отиват във фонд, с който компанията подпомага центрове на „Алианс за защита срещу домашното насилие”. От 2011 г. досега с финансовата помощ на AVON са осигурени близо 1000 безплатни социално-психологически и юридически консултации за жертви на домашно насилие.

 



Топ Новини

Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов