Избрани Новини

Втори съд потвърди - общо 25 години затвор за катастрофата с 9 жертви на Тракия

По 10 години лишаване от свобода за собственика на фирмата превозвач „Ентуртранс” Ениз Ченгел и за шефа на транспортния отдел Николай Точев, както и 5 г. за шофьора Светослав Димитров  - това е решението на второинстанциония съд за една от най-тежките катастрофи през последните години – от 15 юни 2011 г. на магистрала Тракия близо до Пловдив.

Тогава автобус на бургаската фирма, пътуващ от столицата към морския град катастрофира самостоятелно, загинаха 9 души, други 11 получиха тежки или средни телесни повреди.

С решението си апелативните магистрати в Бургас потвърдиха размера на наказанията, дадени от първата инстанция. Дългоочакваното решение носи датата 18 декември, но бе публикувано в сайта на съда едва в последния ден на годината, написа 24chasa.bg

Текстът е  близо 100 страници, в него се коментира в детайли както пътния инцидент и връзката на всеки един от обвиняемите с него, така и техни предишни проявления, по-специално на собственика на фирмата и на шофьора.

Магистратите откриват нарушения в квалификацията на престъплението за причиняване смърт по непредпазливост и го коригират, дори частично оправдават Ченгел и Точев, но според тях това не води до промяна на размера на наказанието, нито е достатъчно основание за връщането му на първа инстанция.

Несъмнено доказано, че една от основните технически причини за разгледаното ПТП е загубата на управление на автобуса от страна на водача поради рязкото последователно завиване на волана наляво и надясно, което предизвикало обръщане на автобуса на лявата му страна, категоричен е съдът.

Водачът Димитров  е имал техническата възможност да запази управлението на автобуса и чрез задействане на спирачната уредба да намали скоростта и да спре безопасно за около 127 , смятат апелативните магистрати.

Според магистратите също така несъмнено установената по делото фактология обуславя извода, че със своите бездействия подсъдимите Ченгел и Точев са нарушили правилата за експлоатация на превозните средства, в частност на тези за обществен превоз на пътници, тъй като „не са организирали, не са осигурили и не са проконтролирали представянето на катастрофиралия автобус на периодичен технически преглед”. Съдът е категоричен, че  и такъв на 07.03.2011 г. не е бил реално извършен, въпреки представените документи.

При разглеждането на делото на втора инстанция, което бе в края на юли, представителят на апелативна прокуратура  поискат  завишаване на наказанията, а адвокатите условни присъди или връщане в окръжен съд. Първоинстанционият съд  се произнесе през септември 2013 г.

Присъдите подлежат на протестиране от прокуратурата или обжалване от страните.



Топ Новини

Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов