Избрани Новини

Клиентите сами ще избират доставчика на електроенергия при либерализирането на пазара

По този начин се създава възможност за конкуренция на търговците

При либерализиране на пазара клиентите сами ще избират доставчика на електроенергия, с който свободно да договарят цената, на която купуват електроенергията си. Това каза в Благоевград Александър Давидов, началник на отдел „Енергийни пазари” към Министерството на енергетикатар предаде радио „Фокус”. По думите му реформата за либерализиране на пазара е необходима, тъй като това са новите екологични изисквания, глобализацията на икономическите отношения, както и изискванията за повишаване на енергийна ефективност. Предпоставка е и изграждането между системите на връзка, която позволява пренос на електроенергия, както и развитието на новите технологии и развитието на смарт мрежите- „умни мрежи” за разпределение, спомагащи за обслужване на енергопотока.

"По този начин се създава възможност за конкуренция на търговците, а и на самите потребители да получават по-качествени продукти. Целта за либерализация на пазара е да се премине от моделът на вертикална монополна структура, която до скоро е била в Европа, ако не и в целия свят. За развитие на пазара се преминава към три отделни сегмента- генерации, които могат по-лесно да се либерализират, тъй като те ще имат право да продават на всеки един търговец или голям потребител на ток, а естествено преноса и разпределението се запазва, като ще продължи да бъде под наблюдение”, каза още Давидов.

По думите му всеки един потребител ще има право да си закупува енергия по договор, който е подписал със своя доставчик.

В момента в европейските страни има най- различни регулаторни рамки, по-точно за търговия на дребно на битовите потребители.

"По-специално е отношението на всяка страна за различното регулиране на цените по защита на потребителите, която от своя страна се трансформира в различни нива на пазарна конкуренция в страните членки на ЕС. При либерализиране на пазара клиентите сами ще избират доставчика на електроенергия, с който свободно да договарят цената, на която купуват електроенергията си, като по този начин се създава конкурентна среда сред участниците на пазара. Основната цел е въвеждане на конкуренция между производители и търговци. Функционирането е предпоставка за оптимизация на разходите за производството на електроенергия, както оптимизация на разходите на потребителите”, каза още Давидов.



Топ Новини

Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов