50 български и македонски младежи, жени, безработни споделиха идеите си за туризма - blagoevgrad.utre.bg

50 български и македонски младежи, жени, безработни споделиха идеите си за туризма

23 юни 2017, 16:30 | blagoevgradutre
  • Снимка:
    Сдружение “На фокус”

    Уъркшопът бе с практическа насоченост

В Мелник се проведе уъркшоп на тема "Развитие на предприемачеството в туризма“

Сдружение „На фокус“ събра 50 български и македонски младежи, жени, безработни и неактивни лица с интересни и атрактивни идеи за бизнес начинания в рамките на провелия се през уикенда уъркшоп в Мелник на тема „Развитие на предприемачеството в туризма“, финансиран по проект „Устойчиво развитие на туризма - актив за трансгранично сближаване и просперитет“, финансиран по Програмата за трансгранично сътрудничество България – Македония.

Уъркшопът бе с практическа насоченост и участниците споделяха, планираха, създаваха екипи и работиха заедно по различни свои бизнес идеи в сферата на туризма. Разделени на тематични групи, участниците разработиха и представиха идеите си за създаване на „Кулинарна школа“, „Къща на занаятите“, „Къща за гости за хора с увреждания и инвалиди“, „Магазин за традиционна малешевска храна“, „Бутикова къща за гости“, „Кочанска река като туристическа атракция“ и „Скритата долина на легенди, тайнства и още нещо… (трите П). Всички проектни идеи за бизнес-начинанията бяха обвързани с развитието и на съпътстващи услуги за разнообразяване на престоя на гостите, като организиране на пикници, велотурове, представяне на традиции и обичаи, дегустация на храни и напитки и още много, грабващи вниманието предложения за удължаване на престоя на туриста.

Представени бяха също някои реализирани вече инициативи от участници, предизвикали интерес сред туроператорите, и включени в предлаганите туристически пакети на пазара. Уъркшопът даде възможност участниците да създадат контакти и да обсъдят бъдещи партньорства и съвместни дейности в сферата на туризма в трансграничния регион.

Освен добрите практики, в дискусиите бяха обсъдени и много, често срещани в практиката, недостатъци и грешки в обслужването, и предоставянето на туристически услуги, които предприемачът трябва да избягва, за да постигне успех за реализиране на качествен продукт или услуга за крайния потребител - Туриста.

Програмата включваше като заключителен етап  туристическа обиколка на град Мелник със забележителностите, които определят туристическия потенциал на най-малкия град в България - църквата „Света Параскева“ (Петка), църквата „Свети Антоний Велики“, Кордопуловата къща с дегустация на мелнишко вино, както и близкия Роженски манастир.



Коментари

Няма коментари.

Добави коментар

* Задължителни полета