Избрани Новини

С висока скорост до връх Конгур

Започва състезание по планинско бягане и планинско колоездене

Скоростното изкачване на връх Конгур е предизвикателно състезание по планинско бягане и планинско колоездене, включващо изкачване от 1750 метра между Петрич и връх Конгур, един от най-панорамните върхове на Беласица.
Маршрутът на състезанието преминава през приказните кестенови и букови гори на Беласица и се изкачва до главното било на планината.
Трасе Бегачи 10,8 км, 1750 Д+ – маршрутът на скоростно изкачване на връх Конгур за бегачи започва в центъра на Петрич. След около 700 метра по улиците на града пътеката започва да се изкачва стръмно,  следвайки основното билото, което води до връх Конгур. През кестенови и букови гори пътеката пресича пътя за хижа "Конгур" 5 пъти, преди да достигне до туристически заслон "Розова поляна" (1030 метра н.в.). След това изкачването продължава до хижа "Конгур" (1280 метра н.в.). В местността Вършилото (1610 метра н.в.) пътеката излиза над гората и продължава по откритото панорамно било до връхната точка на връх Конгур – 1951 метра н.в.
Трасе Колоездачи 24,4 км, 1750 Д+ – маршрутът на скоростно изкачване на връх Конгур за велосипедисти започва на площада пред читалище „Братя Миладинови” в посока стадион „Цар Самуил“. Първите около 1000 метра се кара по улиците на града, след което се поема по асфалтовия път за хижа "Конгур". На 7,3 км след старта се подминава разклона за хижа "Беласица" и се продължава нагоре вляво. На 10-я км се достига до разклона за местността Мравките. Тук асфалтът свършва и се продължава по горски път в посока хижа "Конгур". Маршрутът продължава през букова гора по много подходящ за колоездене горски път. На 15,3 км след старта се достига хижа "Конгур" (1280 метра н.в.). Тук е разположен подкрепителният пункт по трасето. Продължава се нагоре по пътя, преминава се през местността Вършилото (1610 метра н.в.), поема се по пътя, следващ билото на връх Конгур и се достига до връхната точка – 1951 метра н.в., където е финалаът на състезанието. Последните 250 метра преди финала пътят свършва и се преминава по пътека.
През 2018 г. Скоростно изкачване на вр. Конгур отново е част от Беласица активен уикенд, който включва още две състезания по планинско бягане Belasitsa Sky Run и Belasitsa Sky Run Short.