Как да сме здрави и жизнени през лятото? - blagoevgrad.utre.bg

Как да сме здрави и жизнени през лятото?

20 юли 2019, 18:00 | blagoevgradutre
  • Снимка:
    Община Кюстендил

Лятото е сезонът на суровата храна, която ще ви зареди с живи ензими, витамини и минерали

Лятото е най-благоприятният сезон за възстановяване на жизнената енергия и здравето. Слънцето благотворно зарежда земята със светлина и топлина, а разнообразието от плодове, зеленчуци и билки е в изобилие. Лятото е сезонът на суровата храна, която ще ви зареди с живи ензими, витамини и минерали. Слънчевите лъчи допълнително ще захранят вашата кръв и ще внесат здраве, жизненост и енергия в организма ви.
За да се възползвате от този изключително благоприятен сезон, Лечебен център Vita Rama ви препоръчва:
- Пийте повече вода. Винаги започвайте деня с една-две чаши чиста топла вода. Препоръчително е да изпивате 1 чаша вода 15 минути преди всеки прием на храна.
- Хранете се с повече сурови пресни сезонни храни (плодове и зеленчуци), за да заредите организма си с ензими и жива енергия. Плодовете и зеленчуците съдържат разнообразие от хранителни елементи, жизнено важни за човешкото здраве.
- Консумирайте повече сезонни традиционни за България плодове като ягоди, череши, праскови, кайсии, пъпеши, дини, смокини, грозде, райски ябълки. Те могат да заместят нуждата ви от сладки храни като шоколад, вафли и други рафинирани продукти. Не забравяйте, че главното движещо гориво за всяка една клетка в организма е глюкозата. В плодовете тя се намира в лесно усвоима форма. Ето защо не трябва да пропускате възможността през лятото да заредите организма сиq като консумирате големи количества от тях. За да усвоите пълноценно глюкозата от плодовете, намалете мазнините до 10% от общите калории. Важно е да знаете, че всеки продукт, независимо дали е плод, зеленчук, семе или друго, съдържа определени количества мазнини.
- Заменете рафинираните сокове в кутии с прясно изцедени плодови и зеленчукови сокове.
- Спрете консумацията на концентрирани мазнини като масла, зехтин и олиа. Заместeте ги с много зеленолистни зеленчуци и минимална консумация на маслини, авокадо, семена и ядки (не повече от 20 до 30 грама на ден).
- Разтоварете организма сиq като преминете няколко дни само на плодове или плодове и салати.
- Най-добрият вариант за летен хранителен режим е през деня да консумирате плодове и салати, а вечерта да консумирате готвена храна, като наблегнете на безглутеновите зърнени и бобови храни в съотношение 3:1.
- Избягвайте тежките и мазни храни като месо, млечни и рафинирани продукти и ги заменeте с безлгутенови зърнени и бобови храни като кафяв ориз, просо, елда, царевица, киноа, амарант, нахут, боб, леща.
- Ако все пак консумирате животински продукти, то препоръчително е това да бъде сурово домашно мляко до 80 мл два или три пъти седмично.
- Излагайте се повече на слънчева светлина, за да си набавите нужни количества витамин D.



Коментари

Няма коментари.

Добави коментар

* Задължителни полета