Новите правомощия на КЗП са навременни и необходими - blagoevgrad.utre.bg

Новите правомощия на КЗП са навременни и необходими

31 януари 2020, 12:08 | blagoevgrad.utre.bg
  • Снимка:
    КЗП

Оптимизира се комуникацията между националните органи за защита на потребителите

В динамиката на трансграничната онлайн търговия новите правомощия на Комисията за защита на потребителите при борбата с нарушенията в дигитална среда са необходима и навременна мярка. Това каза председателят Димитър Маргаритов по bTV.
„Оптимизира се комуникацията между националните органи за защита на потребителите в държавите-членки. КЗП ще има правомощия да разпорежда при определени обстоятелства ограничаване на трафика до сайтове или премахване на домейни“, обясни Маргаритов.
„Създава се нова система за обмен на информация между държавите-членки за установяване на нарушения и нелоялни практики и оттам вече – за предприемане на последващи мерки по забрана на тези практики и санкционирането на нарушителите. А, ако не си вземат бележка, премахване на сайта с цел максимална защита на потребителите и това да не бъде допуснато те да се полъгват по подобни анонси“, добави той.
Санкции са предвидени също за хостинг компаниите, които не ограничат достъпа до онлайн интерфейс, както и за регистраторите на домейни, които не заличат адреса на отговорния за нарушението търговец при искане от страна на КЗП. Те са в размер на от 1000 до 5000 лв.
В студиото на bTV Димитър Маргаритов каза още, че с влизането в сила на новите правила вече ще може да бъде ограничаван достъпът до електронно съдържание с търговски характер не само когато има предположение за престъпление, а и когато има по-малки, но съществени нарушения на потребителските права, като например фалшиви цени или промоции.  
Към момента КЗП и ГД БОП си сътрудничат, когато са необходими повече усилия за установяването на даден търговец с цел да му бъде ангажирана отговорността. „Липсата на информация за търговеца и трудността за осъществяване на връзка с него не означава, че той не може да бъде открит, посочи Маргаритов. „Има случаи, в които това е изключително труден процес и в него ние бихме могли да разчитаме на колегите от ГД БОП, които често ни оказват съдействие“, каза Маргаритов. През миналата година КЗП е изпратила до органа за борба с организираната престъпност 13 писма за електронни търговци, които предлагат в Интернет фалшиви стоки и дефектни продукти.
Сред най-често констатираните и санкционирани от КЗП нарушения на онлайн търговци през 2019 година са отсъствие на данни за търговеца, недоставена стока или забавена пратка, липса на информация за правото на отказ в 14-дневния срок, препятстване правото на отказ, невъзстановяване на парите и липса на напомняне за наличието на законова гаранция. За тях са съставени 87 акта.



Коментари

Няма коментари.

Добави коментар

* Задължителни полета