КЗП: В туристическия сезон ще следим търговците да спазват обещанията към клиентите си - blagoevgrad.utre.bg

КЗП: В туристическия сезон ще следим търговците да спазват обещанията към клиентите си

01 юни 2020, 15:07 | blagoevgrad.utre.bg
  • Снимка:
    КЗП

Контролът ще започне, когато има реално работещи места за настаняване и хранене

“Ситуацията в туризма е действително много тежка, защото това е един бизнес, който напълно спря и ще е необходимо време, за да тръгне отново, но и да набере скорост – и в буквалния, и в преносния смисъл.” Това посочи в предаването “България сутрин” по телевизия BG on air Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП). Той припомни мерките, приети в законодателството по повод извънредното положение, облекчаващи търговците, които предлагат туристически продукт – удължаването на срока за възстановяване на платени суми за отменени пакетни пътувания от 14 дни на 12 месеца, както и възможността за обекти с изтекла категоризация след септември 2019 г., процедурата за подновяване да стартира едва през 2021 г.
“Контрол, разбира се, ще има и той ще започне, когато има реално работещи места за настаняване и заведения за хранене и развлечения”, подчерта Маргаритов и допълни: “Наред с обичайните неща, за които следим всяка година, ще обръщаме внимание на специалните условия, които доста хотелиери вероятно ще предлагат на своите клиенти, за да ги спечелят отново и за да спечелят и нови клиенти в условията на тази ситуация. Всеки, който поема определени ангажименти, извън това, което категоризацията на неговото заведение, го задължава да направи, трябва да ги спазва спрямо потребителите, а не само да ги привлече и след това те да останат разочаровани.”
В студиото на предаването беше коментирана и темата с т.нар. “такси коронавирус”, които както стана известно, са събирани от отделни търговци по повод доставката на стоки и услуги. "Имаше такива случаи, които класифицирахме като нелоялни търговски практики. Голяма куриерска компания начисляваше такса "коронавирус". Тя си го беше обявила, но хората трудно го виждаха. Реално това е повишение на цената на услугата, което може да се прави по преценка на търговеца, но трябва потребителят да е надлежно информиран, а не да го разбира, когато види, че към сметката му е начислено нещо допълнително", коментира председателят на КЗП и се ангажира да бъде разгледан и сигналът, който Асоциацията за защита на потребителите обяви, че ще изпрати по сходен казус. “Няма как да се позовавате на нещо, което не съществува днес (в случая извънредното положение) и на тази база да събирате допълнително пари.”
На въпрос дали през периода на извънредното положение са се увеличили измамите в интернет, Маргаритов посочи, че няма “бум” на нарушенията, но в известна степен се променя както поведението на потребителите, така и това на търговците. "Успяхме да преминем през целия период на извънредното положение в сравнително спокойна пазарна ситуация. Разбира се, в социалните мрежи имаше оферти за стоки от първа необходимост, които невинаги бяха съвсем истински или бяха предлагани на изключително високи цени.” Председателят също така припомни, че при забавена доставка над едномесечния максимален законов срок или този, който е бил договорен от страните, потребителите могат да искат отбив от цената, когато договарят нов срок, или да развалят сделката и да получат обратно парите си.



Коментари (1)

Потребител
Клиент
И кои са тия стоки, които не са били съвсем истински според председателя? И като не са истински как пък са на изключително високи цени? Нещо малко наизуст ми звучи това изказване.
01 юни, 16:49 ч.

Добави коментар

* Задължителни полета