Сандански подкрепя кампанията за популяризиране на българския баркод ИЗБИРАМ 380 - blagoevgrad.utre.bg

Сандански подкрепя кампанията за популяризиране на българския баркод ИЗБИРАМ 380

04 юни 2020, 08:12 | blagoevgrad.utre.bg
  • Снимка:
    Община Сандански

БАБХ и oсем общини подкрепиха кампанията

Кампанията ИЗБИРАМ 380 на agrozona.bg и Асоциацията на земеделските производители в България (АЗПБ) набира все повече последователи. Каузата за промяна на потребителските навици и насърчаване консумацията на български продукти в търговските вериги вече получи институционалната подкрепа на Министерството на земеделието, храните и горите (МЗХГ).
В инициативата се включи и Българската агенция по безопасност на храните – организацията, чиято задача е до трапезата на българите да достига качествена продукция. Към идеята за национална информационно-образователна кампания ИЗБИРАМ 380 вече са се присъединили общини Бургас, Добрич, Тетевен, Борино, Банско, Столична община р-н Младост, Хаджидимово и Сандански.
В условията на безпрецедентна криза, всеки от нас може да подкрепи българската икономика като пазарува съзнателно и избира продукти, чийто баркод започва с 380, което означава, че стоката идва от България.
Малцина у нас знаят, че първите три цифри на баркода на всяка стока показват държавата на произход. Българският префикс е 380 – с бърза проверка на баркода, всички могат да разпознаят произхода на продукта и да се уверят, че той е произведен в България. За целта е необходимо потребителите да обърнат стоката, която е в ръцете им и да разберат къде е произведена.
Икономическият патриотизъм е концепция, която се обсъжда все по-често в редица европейски държави, а и навсякъде по света като мярка срещу кризата. Тази мотивирана и здравословна конкуренция с чуждестранните стоки ще даде допълнителен стимул на местните производители за иновации, като повишават ефективността на своите производства и да подобряват качеството на своите продукти.
Купуването на български продукти е най-достъпният начин за подкрепа на българската икономика. По този начин потребителите могат да помогнат милиони левове да останат в нашата икономика. Около 40 на сто от доходите си всеки месец харчим за храна и напитки, според данните на Националния статистически институт. С осъзнатия си избор можем да се убедим, че ние, като индивидуални потребители, имаме реално влияние върху това къде отиват парите ни – до българските земеделски производители, които се грижат да е пълна трапезата ни, за създаване на работни места в страната, за данъци, които се връщат при нас или ще бъдат прехвърлени в чужбина.



Коментари

Няма коментари.

Добави коментар

* Задължителни полета