Между 350 и 400 на ден са запитванията на националния телефон за коронавирус - blagoevgrad.utre.bg

Между 350 и 400 на ден са запитванията на националния телефон за коронавирус

12 август 2020, 12:47 | blagoevgrad.utre.bg
  • Снимка:
    Pixabay.com

    Националният телефон е 02 807 87 57

Линията работи денонощно, както и в почивните дни

От 350 до 400 са запитванията на националния телефон за коронавирус всеки ден, съобщават от здравното министерство за БНР. Националният телефон - 02 807 87 57, е открит специално за въпроси свързани с коронавируса през месец март. През последните 5 месеца стотици граждани всеки ден звънят, за да получат допълнителна информация за Covid-19. Част от дежурствата се поемат от служители на Регионалната здравна инспекция в София област поради натовареността на системата.
"Най-често задават въпроси, свързани с карантината - кои подлежат на карантина, от кои държави пристигнали, дали членовете на семействата подлежат също на карантина, дали тази карантина, ако се направи тест, може да бъде отменена. В началото нямаше такава опция да бъде отменена с PCR тест, но сега вече има опция до 24 часа, ако бъде направен тест, карантината се отменя за пристигащите от други държави ", разясни д-р Гергана Богданова, част от екипа, който обслужва горещата линия.
По думите й друга част от въпросите са свързани с това кой има право да влиза на територията на страната ни. Не толкова често се получават и въпроси за симптомите на коронавирус. Случва се и паникьосани граждани да се обадят на горещия телефон, търсейки успокоение.
"Тревожат се как да действат при леки симптоми, изпадат в паника, която по-скоро е от преживяния стрес. Изслушваме ги, успокояваме ги обикновено и ги насочваме съответно към личните лекари".
На националния телефон често се търси разяснение на заповедите на здравния министър, подават се и сигнали за пътници без маски в автобусите на градски и крайградски линии.
"В началото телефонът звънеше непрекъснато, т.е. един след друг и беше доста натоварено, сега сме включили повече хора и е различно в зависимост от ситуацията, от броя на заразените в областта. Когато има нова заповед, съответно става много натоварено. Когато има нови неща в медийното пространство, слухове, хората четат от новинарски сайтове в интернет, фалшиви новини, питат често, вълнуват се, особено чуждите граждани, питат дали е вярно дадено нещо, което са прочели", посочва специалистът.
Националният телефон работи денонощно, както и в почивните дни.



Коментари

Няма коментари.

Добави коментар

* Задължителни полета