Около 13% от хората в България над 64-годишна възраст са шофьори - blagoevgrad.utre.bg

Около 13% от хората в България над 64-годишна възраст са шофьори

01 май 2019, 13:00 | blagoevgradutre
  • Снимка:
    МВР

    Младите шофьори най-често са по-агресивни

Четири пъти е по-голяма вероятността те да загинат като водачи в инцидент

Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" прави комплексен анализ на състоянието на пътната безопасност, като в резултат от него ще бъдат предложени мерки за нейното повишаване. Това съобщи председателят на агенцията Малина Крумова по БНТ 1. По думите ѝ по-чест контрол на физическото състояние на шофьорите след определена възраст е сред възможните предложения, които подлежат на обсъждане.
„Около 13% от хората над 64-годишна възраст в България са шофьори, а според статистиката на регистрираните пътно-транспортни произшествия четири пъти е по-голяма вероятността те да загинат като водачи в инцидент на пътя“, обясни Малина Крумова. Затова сред обсъжданите мерки на този етап е по-възрастните шофьори да минават по-често на медицински прегледи, но все още не е конкретизирана нито възраст, след която да се прилага подобно изискване, нито честота на контрола. „Не зная защо в публичното пространство се коментира точна възраст от 60 години – това трябва да е резултат от експертна медицинска оценка, която все още не е направена“, подчерта тя и поясни, че е възможно изискването да се прилага след 65 или 70 години. „Всичко към този момент са само спекулации“, каза още председателят на държавната агенция.
Малина Крумова беше категорична, че на този етап не се обсъждат допълнителни тестове или други изисквания за никоя група шофьори. „Говорим само за мерки, които и в момента се прилагат“, акцентира тя и даде пример, че в момента, при подновяване на всеки 10 години на шофьорската книжка в категория B, се изисква предоставянето на медицинско свидетелство. „Ние коментираме единствено дали е нужно след определена възраст тези прегледи да са по-чести и дали трябва да се акцентира към определени аспекти на здравното състояние на шофьора“, обясни тя.
„За всяка възрастова група шофьори е необходимо да се приложат диференцирани мерки, за да постигнем общата ни цел – повишаване на пътната безопасност и намаляване жертвите по пътищата”, каза тя и коментира потенциалните рискове при младите шофьори. Те най-често са по-агресивни на пътя, прекалено уверени, но с малък опит. Зачестяват и случаите, особено при младите шофьори, за употреба на наркотични вещества, преди да седнат зад волана.
Около 40% от всички пътно-транспортни произшествия в ЕС стават при служебни пътувания. Затова и Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" в момента разработва системи за управление на безопасността на служителите при движение по пътищата, които ще започнат да се прилагат първо в бюджетните организации, стана ясно от разговора. „Стъпваме на европейския и международен опит като част от мерките са за завишаване на контрола към техническата изправност на превозните средства, на техните водачи и недопускане на шофьори с много нарушения да управляват служебни автомобили“, поясни Малина Крумова.



Коментари

Няма коментари.

Добави коментар

* Задължителни полета